Novoročná párty na Koh Phangan a tipy, ako ju prežiť

Nový Rok na Koh Pangan

Keďže mám to šťastie, že môžem cestovať, tento výnimočný deň oslavujem skoro každý rok s rôznymi ľuďmi na rôznych miestach. Jeden rok som sa teda rozhodla osláviť Nový Rok na párty na pláži Haad Rin na ostrove Koh Phangan. Čítala som, že táto párty je považovaná za tretiu najlepšiu novoročnú párty na svete. Každý rok prichádza na Koh Panghan okolo 60 000 ľudí z celého sveta, aby oslávili príchod nového roka. Takže rozhodnutie bolo jednoduché. Aj ja chcem byť jej súčasťou. Rada by som vám dala pár tipov na silvestrovskú párty na Koh Phangane.

Kde ostať počas Novoročnej párty na Koh Phangane?

Môj pôvodný plán bol taký, že zostanem na Koh Samui a na párty prídem večer loďou a vrátim sa ráno. Ale prišla som na ostrov pár dní pred párty a neľutujem to. Po párty som si nevedela predstaviť, že by som mala ešte niekde cestovať loďou.

S novými anglickými kamarátmi, ktorých som spoznala na Koh Samui, sme si našli celkom dobré ubytovanie Coral Bungalow. Tento hotel sa nachádza na pokojnejšej časti hlavnej pláže Haad Rin. Od hlavnej pláže, kde sa koná párty, je to ale iba 10 minút chôdze. Ceny izieb boli v tomto hoteli veľmi rozumné. Zvýšené boli iba na 3 noci počas párty. Keďže som tu ostala aj pár dní pred párty bez predchádzajúcej rezervácie, nebol problém si izbu predĺžiť aj počas týchto kritických dní, keď je ostrov úplne plný. Cena za izbu však bola stále primeraná. Rovnaké ceny mali napríklad rezorty, ponúkajúce veľmi jednoduché ubytovanie, ale na druhej strane ostrova. Ceny v hosteloch sú extrémne drahé! Za jedno lôžko zaplatíte viac ako v súkromnej izbe v iných ubytovacích jednotkách. Treba si byť toho vedomí.

Preto vám odporúčam prísť na Koh Phangan 4,5 nocí pred začiatkom párty, keď je ostrov ešte prázdny, nájsť si ubytovanie a nechať si miesto zarezervované až do párty. Budete mať aj dosť času na preskúmanie ostrova. Nebudete musieť zaplatiť veľa peňazí za ubytovanie a nebudete musieť cestovať drahým a preplneným trajektom hore-dole.

Aká bola Novoročná párty na Koh Phangan?

Na pláž sme prišli skôr. Vstupné na silvestrovskú párty na Koh Phangan je symbolických 100 bathov. Poobede sa pláž začala zapĺňať. Veľmi sa mi páčila uvoľnená atmosféra na pláži ešte pred samotnou párty.

Koh Pangan Nový rok

Po západe slnka sme sa vybrali do Mellow Mountain Baru, odkiaľ máte pekný výhľad na celú pláž. Potom sme sa bavili na pláži a čakali na polnoc.

Novoročná párty na Koh Pangan

Just before midnight, I decided I wanted to see the entire beach from the top. I found a place where few people danced. So we climbed there. And the celebration of the New Year and my birthdays was amazing. Seeing a beach with around 60.000 people was simple amazing! Everybody was happy and enjoy the moment. Euphoria. The party was mine!! Tesne pred polnocou som sa rozhodla, že chcem vidieť celú pláž z vrchu. Našla som miesto na veľkých reproduktoroch. Tak sme tam s chlapcami vyliezli. Oslava Nového roka bola úžasná. Nikdy som nič podobné nezažila. Vidieť pláž, na ktorej sa baví približne 60 000 ľudí… A všetci boli šťastní a užívali si túto chvíľu.

Novoročná párty na Haad Rin

Keď sme po polnoci zliezli, všetci sme boli trochu hluchí na jedno ucho. Niet sa čomu diviť, keďže sme stáli na veľkom sound systeme (: A potom sme sa bavili až do rána. Na tejto gigantickej párty je niekoľko stagov s rôznymi typmi hudby. Každý si tu nájde to svoje.

Alkohol na Novoročnej Koh Phangan párty

Alkohol je súčasťou osláv Nového roka. Počas tejto silvestrovskej párty si však treba dávať pozor na to, čo pijete. Naozaj neodporúčam piť lacné vedierka s alkoholom z ulice. Nikdy si nemôžete byť istí, čo vám do nich dajú. Dávala som si pozor a bola som predvídavá, preto som si radšej na túto príležitosť priniesla kvalitný alkohol z domu. Ak sa vám nechce do Thajska ťahať alkohol, potom odporúčam zakúpiť si známe značky v Seven Eleven.

Pyrotechnika je na tejto párty nebezpečná!

Dobré je, ak si ešte pred polnocou nájdete nejaké vhodné miesto, kde si užite posledné chvíle starého roka. Základným pravidlom ale je, držať sa čo najďalej od akejkoľvek pyrotechniky. Klasické ohňostroje sú v Thajsku zakázané, ale na tejto párty sa používajú napríklad nápisy z ohňa, ktoré sa o polnoci začnú páliť. Tento rok napríklad určitý počet turistov utrpel popáleniny a zranenia, keď výbuch pyrotechniky vyvolal na párty paniku. Uvádza sa, že najmenej jeden muž zomrel. Túto smutnú správu sme si všimli až ráno.

Novoročná párty na Haad Rin

Deň po párty – leňošenie na pláži

Na druhý deň sme boli všetci unavení, tak sme sa išli pozrieť na pláž na západnej strane Haad Rin, kúsok od nášho hotela. Ako idete stále ďalej po pláži, dostanete sa do pokojnej časti, kde nájdete obrovské skaly. V tejto časti pláže sú postavené hotely s veľmi peknou architektúrou. Po veselej noci bola táto pokojná časť ostrova tým najlepším rozhodnutím. kam ísť.

Na Koh Phangane som strávila celých 10 dní. Vôbec neľutujem, že som predčasne odišla z Koh Samui na Koh Panghan. Bolo to kvôli veciam, ktoré som spomenula v článku Prečo nemám rada Koh Samui. Na tieto veselé chvíle na Koh Phangane budem spomínať ešte dlhé roky. Nasledujúci deň som sa presunula do Surat Thani, kde som strávila jednu noc, a na druhý deň ráno som odletela na sever do Chiang Mai, kde som začal svoju druhú časť výletu v Thajsku s ďalšími dobrodružstvami.